تعمیرگاه های غیر مجاز

امروزه در هر خرید و فروشی آنچه که برای مشتریان حائز اهمیت است خدمات پس از فروش آن کالا یا محصول است، که متاسفانه در ایران به علت عدم اعتماد مشتریان به بازارهای موجود یا به علت عدم آگاهی و یا مهمتر از آن فریب کاری رقبا در این امر  باعث شده مشتری که در اینجا محقّ خدمات مطلوب است متضرر گردد. حال میخواهیم در خصوص این موضوع کمی بیشتر صحبت کنیم:

فرض کنید شما یک خودروی لوکس با قیمتی در بازه چند صد میلیونی در بازار امروز دارید که برای شما خیلی مهم است که این خودرو چه رفتاری با شما داشته باشد فراموش نکنید که اگر شما با خودرو خود بد رفتاری نمایید قطعا آن هم با شما بد رفتار خواهد کرد اجازه بدهید یک مثال واضح تر بزنیم فرض کنید دندون شما درد گرفته وامان شما رو بریده شما چه کار میکنید به دندانپزشک تجربی مراجعه میکنید ؟ به دانشجوی دندانپزشکی مراجعه میکنید؟ یا پیش یک دندانپزشک متخصص میروید.قطعا هر شخص عاقل وبالغی به فرد متخصص رجوع خواهد کرد چرا ؟ چون دانش بالاتری دارد .چون متخصص است .چون بابت فرایندی که برای بهبود دندان شما انجام میدهد باید گارانتی ارائه نماید وشما هم چون از جای خوب وفرد متخصص خدمات گرفته اید ودر آخرحالتان خوب میشود.حال به موضوع اصلی یعنی چگونگی رفتار با خودروی خود برمی گردیم که چگونه به خودرومون و جیبمون و سرمایمون احترام بگذاریم  ، خیلی ساده است ..شما ،شما رو میگم که خودروی چند صد میلیونی دارید وبه علت هزار چیز که نمیدونم به جای اینکه به نمایندگی مجاز شرکتی که ازش خودرو خریدید مراجعه نمایید به عاملیت های غیر مجاز که اصل کارشون بر حقه ودروغ وقطعه غیر اصلی وتکنسین های بی تجربه وکم تجربه هست مراجعه میکنید و در آخر خود شما ضرر میکنید. حالا مزایای مراجعه به نمایندگی مجاز و معایب مراجعه نکردن به نمایندگی مجاز رو ببینید و قضاوت کنید

مزایای مراجعه به نمایندگی مجاز :

1- پذیرش خودرو توسط افراد متخصص آموزش دیده که شامل بررسی فیزیکی و عیوب ظاهری خودرو و عکس گرفتن و ایجاد سابقه برای پذیرش میباشد

2- عیب یابی با دستگاه های فوق پیشرفته که ریز ترین ایراد و کد خطا رو نشان میدهد و مشتری از مراجعات پیاپی در امان می ماند

3- محیط آرام اتاق مشتریان با کنترل مستقیم از طریق دوربین که چه تعمیراتی بر روی خودرو در حال انجام است

4- گارانتی 6 ماه یا 10000 کیلومتر بعد از هر نوع تعمیرات

5- قطعات شرکتی واصلی با ارائه فاکتور رسمی و قابل پیگیری برای مشتری

6- امور مشتریان سازمان یافته وپیگیری اعتراض و یا شکایت از طریق دفتر مرکزی

7- سازمان یافتگی شرکت و عاملیت مجاز و ارتباط با مدیر عامل

8- حفظ گارانتی خودرو تا 5 سال یا 150000 کیلومتر

9- احترام وتکریم مشتری

 

معایب عدم مراجعه به تعمیرگاه مجاز:

1- پذیرش غیر اصولی در محیط غیر استاندارد بدون در نظر گرفتن اصولی عیوب ظاهری

2- نبود دستگاه عیب یاب تخصصی که از خود شرکت مادر کنترل گردد و استفاده از دستگاه های متفرقه

3- عدم ارائه فاکتور رسمی

4- عدم ارائه قطعات اورجینال

5- عدم قابلیت پیگیری قطعه وخدمات با فاکتور رسمی

6- عدم وجود گارانتی 6 ماه یا 10000 که یکی از اصولی ترین ارکان سازمان حمایت مصرف کننده است

7- نبود ساز و کار مدون برای پیگیری شکایت و امور مشتریان

8- لغو گارانتی خودرو

یک مثال در این خصوص : فرض کنید خودرو شما دچار آسیب موتوری شده و شما به عاملیت غیر مجاز مراجعه می کنید که با نصف قیمت شرکت کار تعمیرات صورت گیرد ودر این حال به این فکر نمیکنید که یک موتور حدود 50 تا 60 میلیون تومان قیمت دارد و با قطعات غیر اصلی چه اتفاقی خطر ناک ومهلکی در انتظار موتور خودرو شما می باشد.

در اخر با مراجعه به مرکز خدمات پس از فروش شرکت آلفاموتور خودرو خود را گارانتی ننمایید بلکه سرمایه خود را گارانتی نمایید.


چهارشنبه18دي1398 ساعت 17:21
اخبار و رویدادها
جشنواره طلایی آلفاموتور
جشنواره طلایی آلفاموتور
پنجشنبه 17 بهمن 1398
اطلاعیه عاملیت های مجاز
اطلاعیه عاملیت های مجاز
شنبه 25 خرداد 1398