4C کانپست

راهی میان طراحی، نوآوری و تکنولوژی

ایده

تخیل و ابداع


تمام داستان از نخستین طرحهای زده شده با مداد آغاز میگردد. این طرحها نشان دهنده ی تمام قدرت و اشتیاق کسی هستند که سعی میکند زمانیکه به تکه کاغذ سپیدی برخورد، چیز جدیدی را تصویر نماید. در این موقعیت شما همیشه تمام احساسات، عقاید، و حتی ذره ای از نقایص درونی خود را روی کاغذ می آورید.

طراحی

ایده هایی برآمده از رویاها


اشکال برطبق طرحها و چرکنویس های گوناگون زاده میشوند. از این رو نتیجه روح یک مدل است، یعنی ماهیت 4C کانسپت. اشکال و گرته های گوناگون طراحی میشوند، اما تنها 2 یا 3 طرح از میان تمام پیشنهادات موجود برای تبدیل به مدل انتخاب میگردند.

مدل

طرح شکل میگیرد


از طرحهای روی کاغذ یک نسخه ی گلی، شکل های 4C کانپست ساخته میشود، دوباره اندازه گیری میشوند و تنظیم میگردند. مدلی در مقیاس 3.8 ماشینی فشرده را با خطوط منحنی و منظم آشکار میسازد.

اندازه ی واقعی

ترجمه ی احساس


حال مدل در اندازه ی واقعی ساخته میشود، یعنی تقریبا 4متر طول و پایه ی چرخ 2.4متر.
4C کانپست از نظر شکل با تمام فشردگی و چابکی خود آشکار میگردد. این کار مدل نهایی ست که بسیار به طرح اصلی شباهت دارد.

کربن

زیبا و سبک


فیبرکربن عنصر اصلی ست که خصوصیات عملکرد 4C کانپست برپایه ی آن بنا شده اند. شاسی شامل یک صفحه ی ساخته شده از کربن است که درون آن فضایی برای صندلی ها تعبیه شده است.

آلومینیوم

وقار و انعطاف پذیری


مزایای بدست آمده از استفاده از آلومینیوم برای ساختار بخش عقب و جعبه های تصادف از این قرار هستند: کاهش چشمگیر وزن و بهینه سازی شدن مرکز جاذبه. 4C کانپست کمتر از 850 کیلوگرم وزن دارد.

معماری

بدنه ای انحنا دار و منظم


4C کانپست یک کوپه ی 2صندلی است که با چرخ عقب رانده میشود و با تمام فشردگی و چابکیش به نمایش درآمده. 4C کانپست، با الهام گرفتن از سبک 8C، همان طراحی مکانیکی را که در آن هردو جعبه ی اصلی به هم متصل شده را به نمایش میگذارد: ظرفیت های قدرتمند و سطح مقطع هایی در قسمت عقب، جلو از دو ماهیچه ی بلند ساخته شده که به بالهای جلویی خیزش میدهند و یک شکل "وی" برروی کاپوت که به نشان متمایز جلوپنجره ختم میشود. طراحی های تعلیق جهت اطمینان از چابکی بهینه و کنترل جاده ای به شدت حرفه ای طراحی شده اند: یک جناق دوبله ی بلند در جلو؛ و یک طراحی مک فیرمون در قسمت عقب.

عملکرد

عملکرد حداکثری


یک موتور 4سیلندر بنزینی توربوی قدرتمند که در میانه بخش عقبی خودرو قرار گرفته که بیش از 200 اسب بخار تولید نیرو میکند عملکرد بهینه و شتاب 0 تا 100 در زیر 5ثانیه را تضمین میکند.

فناوری

جذابیت، مهندسی و قدرت


در این سوپر ماشین، فناوری وام گرفته شده از 8Cبا فناوری مدلهای "هر روزه" آلفارومئو ترکیب شده است. این ماشین مجهز به جعبه دنده ی آلفا TCT و انتخاب گر آلفا DNA است.

پردازش

کار تیمی


ایده تبدیل به واقعیت میشود. طرح 4C کانپست سرهم بندی میگردد:ساختار حامل بار برای روکش شدن آماده است، بدنه و تمام اجزا برای جایگذاری آماده هستند. یک تیم بزرگ و متنوع از افراد برای دستیابی به یک هدف فراخوانده شده است:تبدیل نمونه ی نخستین به یک فوق ماشین. پیش از اینکه 4C کانپست به نمایش گذاشته شود باید قطعات آنرا روی هم سوار کرد، آنرا رنگ نموده و بازرسی کرد.

ساخت

تحقیق و تکامل


حالا تنها چیزی که طرح 4C کانپست کم دارد یک نام است: نشان آلفا رومئو روی ماشین نصب میگردد. ماشین جدید کانپست رسید: ظاهری انحنا دار، خصوصیات منحصر بفرد و ویژگی های بخصوص یک آلفای واقعی.

رنگ ها

قرمز آتشفشانی


دو رنگ بر بدنه ی ماشین مینشینند. قرمز آتشفشانی، که یک قرمز آتشین است که ته رنگ تیره در خود دارد، با حالتی چشم نواز و متالیک ، که یک تاثیر نقره ای انعکاسی مانند یک ورق فلز را ایجاد میکند.